Mapa pokroku
mapa je klikatelná při plném zobrazení listy postupně přibývají |
Jak si poradit ve smíšené třídě?
Konkrétní zkušenosti ze ZŠ Brno, Gajdošova a Gymnázia Brno, Elgartova:V kroužku mám smíšenou skupinu různě starých dětí od 4. do 9. třídy, některé děti přibývají i v průběhu. Pro zaznamenání individuálního postupu je ideální mapa jednotlivých listů s návaznostmi a políčky pro každý úkol. Děti si označí splněný úkol vybarvením nebo nalepením nálepky a tak je přehledně vidět, jakou obtížnost zvládají.
Na čtyřletém gymnáziu používám pracovní listy v úvodu do programování. Celá skupina pracuje až na výjimky podle stejného pracovního listu, značím si do svého seznamu, komu se co podařilo. Mapu používám jednu pro celou skupinu, abych měla přehled, co jsme již využili.
Jak pracovat s pracovními listy?
Pracovní listy jsou koncipované tak, aby obtížnost úloh narůstala a zároveň nebylo nutné zvládnout všechny úlohy pro postup na další pracovní list. Podněcuji děti k vlastní tvorbě zadání a vylepšení, neomezuji se pouze na uvedené příklady. Naopak vlastní nápady mají přednost.Práci vedenou pracovním listem prokládáme objevováním a tvořením vlastních projektů.
Pracovní listy na sebe volně navazují, v zásobě mám několik dalších témat (např. if, cykly, senzory, komunikace mezi microbity, ...), která momentálně testuji a vylepšuji.
Odkazy na pracovní listy
>>> Úvodní pracovní listy>>> Pracovní listy – kreslení
>>> Pracovní listy – hudba
>>> Pracovní listy – podmínky
>>> Pracovní listy RGB míchání barev
>>> Pracovní listy servo, servo funkce a servo lite
Zatím nejsou v mapě:
>>> Pracovní list Hlasování – úvod>>> Pracovní list Hlasování pomocí polí
>>> Joystick pro microbit
>>> Pracovní listy – funkce a pole
EDIT 2023: Novější pracovní listy na praktické zkoumání podmínek:
>>> Když zlobí když (jak se poprat s podmínkami)>>> Intenzita světla (osvětlení a podmínky)
>>> Umělý horizont (náklon a podmínky)