Ano–ne aneb pryč od počítače

Inspiraci dodal Martin 'Dráčik' Cápay, ktarý se dlouhodobě věnuje micro:bitům a zejména konceptu „pryč od počítače“, tedy promyšlené kombinací programování a „unplugged“ aktivit. Více nápadů na FB: eTeacher – Programovanie ako ho nepoznáte – Učíme s hardvérom

Programování: Ve dvojici si navzájem posíláme odpověď ano/ne na otázku.

  • domluvíme se na čísle skupiny
  • při stisku A odešleme číslo, při stisku B jiné číslo
  • při přijetí čísla vysílaného tlačítkem A zobrazíme fajfku
  • při přijetí čísla vysílaného tlačítkem B zobrazíme křížek

Ptáme se navzájem na otázky a nikdo jiný nebude znát odpověď!


Hra: Hledáme dvojici.

  • všechny microbity zamícháme a každý si náhodně vybere
  • stoupneme si do kroužku a microbit kryjeme tak, aby nikdo jiný neviděl na displej
  • postupně každý řekne jednu viditelnou informaci, například „mám brýle“
  • každý na microbitu zadá svoji odpověď  (A = ano, B = ne)
  • na displeji vidíme odpovědi svého parťáka
  • snažíme se zapamatovat jeho popis a podle toho poznat, kdo to je
Zpracováno BH po vyzkoušení v kroužku pro 4.–5. a 6.–9. třídu. Zatímco prvostupňoví většinu času programovali a pak hráli rychle, na druhém stupni po rychlém programování následovala dlouhá a podnětná hra plná zpřesňování formulací a konkretizací odpovědí.


Další materiály a projekty s microbitem, které Martin 'Dráčik' Cápay doporučuje:



Populární příspěvky z tohoto blogu

Co je BBC micro:bit?

Jak začít?

Projekty s PINy

Příklady pro začátečníky

Úvod ve škole i v kroužku

Začínáme v MakeCode

Semafor a RGB dioda

Micro:bit na prvním stupni

V čem programovat micro:bit?

Základ programování a proč pracovní listy