Ano–ne aneb pryč od počítače
Inspiraci dodal Martin 'Dráčik' Cápay, ktarý se dlouhodobě věnuje micro:bitům a zejména konceptu „pryč od počítače“, tedy promyšlené kombinací programování a „unplugged“ aktivit. Více nápadů na FB: eTeacher – Programovanie ako ho nepoznáte – Učíme s hardvérom
Programování: Ve dvojici si navzájem posíláme odpověď ano/ne na otázku.
- domluvíme se na čísle skupiny
- při stisku A odešleme číslo, při stisku B jiné číslo
- při přijetí čísla vysílaného tlačítkem A zobrazíme fajfku
- při přijetí čísla vysílaného tlačítkem B zobrazíme křížek
Ptáme se navzájem na otázky a nikdo jiný nebude znát odpověď!
Hra: Hledáme dvojici.
- všechny microbity zamícháme a každý si náhodně vybere
- stoupneme si do kroužku a microbit kryjeme tak, aby nikdo jiný neviděl na displej
- postupně každý řekne jednu viditelnou informaci, například „mám brýle“
- každý na microbitu zadá svoji odpověď (A = ano, B = ne)
- na displeji vidíme odpovědi svého parťáka
- snažíme se zapamatovat jeho popis a podle toho poznat, kdo to je
Zpracováno BH po vyzkoušení v kroužku pro 4.–5. a 6.–9. třídu. Zatímco prvostupňoví většinu času programovali a pak hráli rychle, na druhém stupni po rychlém programování následovala dlouhá a podnětná hra plná zpřesňování formulací a konkretizací odpovědí.
Další materiály a projekty s microbitem, které Martin 'Dráčik' Cápay doporučuje: