Jak se micro:bit osvědčil v běžné výuce?
Na první pohled by se mohlo zdát, že programování s micro:bitem je vhodné pouze pro technicky zaměřené školy. V praxi se však ihned ukázalo, že s takto hmatatelnou pomůckou rychle rozkvetou i úplní začátečníci.
Obrovským přínosem je kompaktnost celého zařízení. Díky mnoha vestavěným funkcím si dlouho vystačíte se samotnou destičkou, u které se nemusíte starat o správné zapojení vodičů a součástek. Už jste někdy zkusili rozdat dvaceti nezkušeným dětem v běžné třídě základní školy Arduina?
Micro:bit ale není omezen jen na vestavěné senzory, pomocí rozšiřujících pinů je možné připojovat další moduly a součástky. Prostor pro projekty je obrovský.
Největší přínos je v tom, že opravdu velmi jednoduchou cestou lze programovat fyzické zařízení a přenést se tak z obrazovky na něco hmatatelného. Na něco, co reaguje na okolní svět (detektor vlhkosti půdy v květináči) a co může okolní svět i ovlivňovat (autíčko na dálkové ovládání).
... více v článku e-Mole: BBC micro:bit ve škole